Alla inlägg den 9 februari 2012

Av telefoneramera - 9 februari 2012 13:15

Hej igen va ett tag sen sist inte haft så mkt tid att blogga om jag ska vara ärlig.Som jag berättade förut har jag ju börjat på nytt säljjobb. Tar alltid ett tag att komma in i ett nytt jobb, men nu mina kära läsare kan jag säga att det har jag gjort. Går riktigt bra och faktiskt vann en säljtävling precis vilket känns kanonkul då jag först va lite skraj att är detta rätt. Men käsnlan att få prata med nervösa, ressugna mäniksor som vill ha hjälp att ordna så deras resa blir till en välidgt bra upplevelse på plats och ett kärt minne för framtiden är helt fantastiskt. Det jag inte tänkte på innan jag började på detta jobb är vilket ansvar som ligger i ens händer, självklart vill man kränga de dyra hotellen och alla försäkringr som finns, MEN det handlar ju främst om att kunden ska bli nöjd. Och gud vilken känsla det är när man får ett vykort eller en hälsning eller att de kommer in på resebyrån och tackar för all hjälp efteråt. Det är riktigt skönt och får en att känna sig väldigt behövd och duktig. Kanske låter lite larvigt i era öron men det är faktiskt en skön känsla som jag inte haft på många ställen förut. Så som det känns nu kommer jag nog bli kvar här ett bra tag. Det som också är roligt är att det är säsong för oss året om eftersom ala lever olika liv, vissa föredrar at åka på sommaren, vissa på hösten, vissa på våren och vissa på vintern. Sen har vi ju så himla många teman på semestrar, äventyr, sol och bad, skidor,camping, storstadsliv mm.

Ni får gärna berätta lite om era framtida resplaner och så, kan vi se om jag kan vara till ngn hjälp.

Annars har det inte hänt supermkt på hemmafronten, det som är skönt är att jag berättade ju förut om mitt telefonberoende. Nu när jag haft så mkt att stå i plus att jag pratar väldigt mkt i telefon på dagtid, så har jag faktiskt inte samma behov längre vilket är ett stort framsteg. Beställde idag även telefonsvar från min nya teleoperatör, som jag nämnt tidigare heter ringia. Eftersom jag är borta på dagarna numer så kan det vara skönt att kunna lyssna av om det är ngt man missat, eftersom jag har mobilen avstängd på jobbet.


Det var allt för denna gång, hoppas ni alla mår bra.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards